• Blog Entries

    • By TK in ES Coverage
         1
      In today's Divisional Debacle, the Defense under Greg Manusky in the first half, gave up 207 yards of offense (105 rushing/102 passing) and two touchdowns.  That said, they did manage a single INT on which the Offense actually managed to score a touchdown off of. They allowed 12 of 16 passes to be completed . 
       
      In the second half it was 107 yards given up (58 rushing//49 passing) a field goal and a touchdown. They traded their first half pick for a second half sack. However, Dallas completed all five of their pass attempts. 
       
      Don't read that thinking "Well it seems like they tightened up some in the 2nd half."  They didn't. They simply had about half the plays in the second half. 30 plays in the First and 18 in the Second.
       
      So far in two Divisional matchups, the Defense has faltered in the Second half. They start out like a house of fire for the first few drives until their opponents gradually make adjustments. This Defensive coaching staff fails make any adjustments, whether in game or at the very least at Halftime. They've given up over 30 points per game for a total of 63 points given up in two games. While the Bears are up next, the Pats await and they've put up over 70 points in two games. Yeah. Ok. They did shut out the Dolphins today which is looking like the NFL version of ... ahem... shooting fish in a barrel. 
       
      The frustrating thing is Manusky is the DC that the Front Office actively looked to replace during the off season without firing him. When you know they're looking to replace you, most people would make a concentrated effort to show an improvement. Yet Manusky's Defense still keeps acting like it's starring in Groundhog Day.
       
      In his post game presser, when asked directly about if any coaching changes would be made, Gruden said "No, I think after two games – you’re talking about playing two very good offensive football teams and two of the best offensive lines in pro football we just played back-to-back. That’s no excuse whatsoever, but I don’t think we need to hit the panic button yet. We just have to continue to focus on what we can do better to win. Get Jonathan [Allen] in here, get a couple of our corners back in here and let’s go back and strap it up against Chicago [Bears] next week and see what happens.” 
       
      Here's another frustrating thing. The defensive communication was an issue last season as well. Wasn't this supposed to have been worked on during OTA's and Training Camp? It's understandable that the rookies would still be on a learning curve, but NFL vets like Collins and DRC you'd think they would have down by the start of the season. 
       
      Gruden said they're a very talented group on Defense but that they weren't reaching them. When questioned as to why the coaching staff that has been in place for several years, wasn't reaching them, he defended the comment as them being a young defense. “We have some moving parts now. Landon Collins is a veteran guy but this is his first year, [Montez] Sweat’s in his first year, [Cole] Holcomb, it’s his first year, [Jon] Bostic is in his first year. We’re playing Dominique [Rodgers-Cromartie] at corner and this is Jimmy Moreland’s first year, so it’s not like we are the most experienced group. We feel like were very talented, but we`re still fighting through somethings. There are a lot of things to look forward to, without a doubt, but we do have to play better and strap it up and get back to work."

       
       
       
SWFLSkins

Three little Birds thread, It's gonna be aight. Good ju-ju thread

Recommended Posts

Bringing it out of the grave..just a little sprinkle of positivity for this time of year for the QB search and for Landon Collins to be a Redskin!!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/6/2019 at 11:04 AM, bakedtater1 said:

Bringing it out of the grave..just a little sprinkle of positivity for this time of year for the QB search and for Landon Collins to be a Redskin!!!

Image result for reggae gif

 

Hope WE Seal the Deal.......

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, SWFLSkins said:

Image result for reggae gif

 

Hope WE Seal the Deal.......

 

STILL doin the Bird thing??

 

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

We got everything to stay positive for..the players that make up this team..the players that come together week in week out, some year after year the players that make the Washington Redskins..the Washington Redskins your father gathered for to support the players that dawned the rich burgundy and gold colors..the Washington Redskins his father watched ..the Washington Redskins your son roots for with you each Sunday and untill they move and change the name the Washington Redskins will always be a positive role in my life.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bakedtater1 said:

Ya ya ya, told ya everything gonna be aight.. welcome Landon Collins!!

 

We wouldn't have signed him had you not bumped this thread lol...

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sure do appreciate Landon Collins that much more as a person with him signing with the Redskins..he grew up a fan and loved Sean Taylor..the way he played, how he prepared and seeing(Collins)dream come true regardless the state of the franchise, he is playing for a team he loved..and week 1 can not get here fast enough..I am extremely excited to watch this man play!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Early sprinklings of good juju for the off-season..ap's back, him and Guice will pair up through the months and Guice will rock it this coming season..a two headed monster in the makings in the nation's capital..the double headed monster attack and the albama slamma a hamma defense gonna punish some teams this coming year!

 

Let's get summer on with already!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/11/2019 at 5:47 PM, Califan007 said:

 

We wouldn't have signed him had you not bumped this thread lol...

Image result for true dat gif

On 3/8/2019 at 7:43 AM, LD0506 said:

 

STILL doin the Bird thing??

 

 

 

 

That was such a great throw back.....LOL

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey some good juju for Trent and his family with the latest scare...good to hear he'll be ok!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Got the good juju vibe goin on over this defense...top ten, write it down now..payne and Allen gonna reak havoc use the draft for some lb's and we'll be golden..got a good feeling about collins and Norman together..with DRC...I'm having visions of a 04-05-06 defense that was in the top ten..very nasty in your face style..go get em tomsula,manusky, Horton..y'all got this!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Califan007 said:

Your dog looks like it's taking a selfie lol...

Lol..it does!!!... I never seen it like that, I noticed the lean but now that you mention it hahaha 😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey everything gonna work out just fine with Reuben Foster.. will get the linebacker we needed and be able to use that number 15 pick on other services

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Best case scenario the Redskins will almost have a Rocky like defy the odd season which will make the Vegas-power ranker types look like absolute fools.

 

Worst case scenario if Vegas-power ranker types are correct we might have this guy next year as our QB. 

 

 

 

 

Edited by Skinsinparadise
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

And that would be a dream come true for you sip... If he is a game-changer like Russell Wilson then I'm all in on good juju for being able to draft first next year lol.. if that makes sense

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

After reading stories about teams like the Cowboys and the Packers, I'm more convinced than ever that as long as you win, nobody claims your team's actions are signs of dysfunction. Either that, or the things that qualify as dysfunction re rather normal across the league and aren't nearly the obstacles to success that we fans believe they are.

 

So here's to good dysfunctional juju lol...

 

 

giphy.gif

 

 

 

giphy.gif

 

 

Edited by Califan007
  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.